איך לנסות לפתוח סתימה בבית?

פתיחת סתימה בביוב לבד, מה צריך לדעת?

מערכת האינסטלציה היא מערכת הפועלת בכל בית כמעט ללא הפסקה, וכמו בכל מערכת פעילה, גם במערכת זו ייתכנו תקלות כשאחת התקלות הנפוצות ביותר היא סתימה בצנרת. אז רגע לפני שאתם מזמינים אינסטלטור , נסו לפתוח את הסתימה בעצמכם. איך? על זה בדיוק תקראו בכתבה הבאה.

מלא פרטים ואנו מתקשרים

כל השיטות והדרכים לבצע פתיחת סתימה בביוב לבד!
עוברים דירה בקרוב? או צריך להחליף
מנורה בבית לא חייב איש מקצוע.

אף אחד לא רוצה לשלם עבור שרות שהוא יכול לבצע בעצמו.  השאלה האם באמת כדי לבצע לבד ומתי. אם אני צריך לעבור דירה לדוגמה, אני לא חייב להזמין שרותי הובלות אם יש לי טנדר  וכמות המטלטלין קטנה אני יכול לבצע את ההובלה לבד ולחסוך לא מעט כסף. לכן אם יש לכם סתימה קלה – מים רותחים יכולים לעזור. הרתיחו מים בסיר או בקומקום ושפכו אותם אל פתח הניקוז. במקרים רבים חום המים ישחרר את הסתימה והמים יתנקזו במהירות מהכיור או האמבטיה אל הצנרת.

השתמשו בפומפה- הפומפה היא כלי המורכב ממקל עץ ומחלק עגול מגומי הפועל על בסיס של שאיבה. זהו כלי הנמצא כמעט בכל בית והוא מתאים לפתיחה של סתימות הנמצאות קרוב אל נקודות הניקוז.

איך משתמשים בפומפה? מלאו את הכיור שבו יש סתימה במים עד לגובה של כרבע מהכיור, כעת הצמידו את הפומפה לפתח הניקוז והתחילו לפמפם. הצמידו והרפו, הצמידו והרפו, חזרו על הפעולה מספר פעמים עד שהגוש התקוע בצנרת ישתחרר.

אם הפומפה לא עזרה נסו להשתמש בקפיץ אינסטלטורים שאותו תוכלו לקנות בכל חנות לחומרי בנייה. קפיץ האינסטלטורים הנקרא בעברית תקנית ספירלה ידנית, מתאים לפתיחת סתימות קלות בכיורים או באמבטיה. נסו להכניס אותו דרך צינור הניקוז עמוק עד כמה שאפשר וסובבו אותו ימינה ושמאלה ושוב ימינה ושמאלה עד אשר הסתימה תתפרק.

השוק מציע מגוון גדול של חומרים כימיים חזקים המיועדים לפתיחת סתימות.

סודה אקוסטית יכולה לפתוח כמעט כל סתימה, אבל צריך לקחת בחשבון גם את החסרונות שלה. סודה אקוסטית זהו חומר חריף והיא עשויה להזיק לצנרת, במיוחד לצנרת מפלסטיק.  לא מומלץ להשתמש בסודה אקוסטית בתדירות גבוהה, לעתים היא גורמת לסתימה להתקשח ולהיהפך לגוש ומחמירה את המצב.

אם בכל זאת החלטתם להשתמש בסודה האקוסטית נקו את הכיור, פזרו את האבקה לתוך פתח הניקוז ושפכו עליה מים רותחים. התרכובת שנוצרת לא בריאה, ולכן חשוב להקפיד על כללי זהירות, ללבוש כפפות, להימנע מלנשום את האדים שיצרה התרכובת והכי חשוב, להרחיק ילדים קטנים וקשישים מהאזור.

חומצת מלח זה חומר שנועד במקור לניקיון, אך בשנים האחרונות החלו רבים להשתמש בחומצה כחומר לפתיחת סתימות. יחד עם הסתימה, חומצת המלח עלולה להמיס גם את הגומיות, לנקב חומרים בצנרת ולגרום לנזילות. ולכן, השימוש בה אינו מומלץ.

נסו לפרק את הסיפון ולנקות אותו. הסיפון זוהי ה"כוס" הנמצאת בארונית שמתחת לכיור וניקוי הסיפון עשוי לפתור את הבעיה במקרים רבים.

איך עושים את זה? לובשים כפפות  מציבים דלי מתחת לאזור ומתחילים להבריג. הכוס של הסיפון נפתחת בהברגה ופתיחת הכוס תחשוף לפניכם לכלוך רב כמו שאריות של סבון, שערות שנשרו ועוד לכלוכים. רוקנו את המים הנמצאים בסיפון עם הלכלוכים אל תוך הדלי, שטפו את הכוס והבריגו היטב בחזרה.

אם יש לכם סתימה באסלה, הכינו את התרכובת הבאה: קחו שתי כוסות סודה לשתייה, רבע כוס של מלח אנגלי וכמה טיפות של נוזל לשטיפת כלים. ערבבו את התערובת באיטיות,  הניחו אותה במנג'טים מסיליקון או מנייר ותנו לה להתייבש במשך הלילה. כעת זרקו את התערובת אל תוך האסלה, הוסיפו ארבע כוסות מים והמתינו שעה. אחרי שעה נסו להוריד את המים, ברוב הפעמים תופתעו לראות שהסתימה התפרקה.

אם ניסיתם את כל השיטות וכלום לא עבד, כנראה שפתיחת סתימה בביוב הסתיימה רצינית יותר ונמצאת במקום עמוק שאליו קשה לכם להגיע. עכשיו זוהי עבודה של בעל מקצוע, ואין ברירה חשוב להזמין אינסטלטור ותיק ומנוסה.

ליצירת קשר לחצו כאן.