כל מה שצריך לדעת על ביובית, שירותי ביוב ושאיבות ביוב

מערכת הביוב היא אחת המערכות המאפיינות את החיים המודרניים ומשפיעות על איכות החיים. זוהי  מערכת תת קרקעית האחראית על  פינוי השפכים מהבתים, ממבנים ציבוריים, ממבני תעשייה והולכתם אל מכון לטיהור שפכים. כאשר מתרחשת תקלה במערכת האינסטלציה, ביובית נקראת מיד לעזרה.  הביובית זוהי משאית גדולה שעליה מותקן מיכל, משאבה וצינור ארוך והיא מיועדת למגוון פעולות, לפתיחת סתימות, לניקוי קווי ביוב, לשאיבות ביוב ועוד.

מלא פרטים ואנו מתקשרים

 

שירותי ביובית – מהם השירותים הנפוצים?

מי השופכין מורכבים מנוזלים שבהם מעורבים חומרים שונים כמו לכלוך, ניירות, חומרים שומניים, צמחים רקובים ועוד. לא אחת, החומרים המוצקים המעורבים במי הביוב נדבקים אל דפנות הצנרת, גורמים לסתימה בצנרת ולא מאפשרים למי השופכין להמשיך ולזרום באופן תקין. כאשר מתרחשת סתימה בצנרת הביוב, הביובית היא אחד הכלים היעילים לפתיחת הסתימה.

האינסטלאטור מחדיר את הצינור הארוך אל תוך צנרת הביוב ובאמצעות לחץ מים גבוה הוא שוטף את צנרת הביוב. המים המוזרמים אל הצנרת בלחץ גבוה מצליחים לנקות את כל החומרים שחדרו אל הצנרת, פותחים את הסתימה ומאפשרים המשך של זרימה תקינה של מי השופכין.

הביובית נקראת לעזרה גם במקרים שבהם מתרחשת הצפה כמו הצפת בחניונים, במרתפים, במקלטים, בפיר המעלית ועוד. הודות למשאבה המותקנת על הביובית היא יכולה לשאוב בעוצמה את עודפי המים אל המכל המורכב עליה.

כדי ליהנות ממערכת ביוב תקינה, חשוב לבצע אחת לתקופה ניקוי יסודי של מערכת הביוב. במערכת הביוב מצטברת פסולת רבה כמו שאריות של חומרי בנייה, שומנים , שורשי עצים, פסולת רבה ועוד. ניקוי יסודי של צנרת הביוב בעזרת הביובית ימנע סתימות ובעיות שונות, הן בטווח הקצר והן בטווח הארוך, רגע לפני שבעיות פשוטות יהפכו לבעיות ולתקלות מורכבות.

החוק מחייב מפעלים יצרניים, בתי מלון , בתי חולים, בתי אבות ועוד להתקין בורות ספיגה בחצר ולפנות אותם אחת למספר חודשים כדי למנוע הצפה או גלישה של חומרים רעילים ומזיקים אל מחוץ לבורות הספיגה. שאיבת בורות הספיגה מתבצעת באמצעות הביובית.

הרשויות המקומיות נעזרות בשירותי הביוב כדי לנקות את מערכת הביוב העירונית באופן יסודי. אם לא מנקים את מערכת הביוב העירונית אחת לתקופה, היא עלולה לגרום לצחנה, לריחות לא נעימים שיינשאו באוויר ולסתימות במערכת. בדרך כלל ניקוי הצנרת העירונית מתבצע בסתיו עוד לפני הגשם הראשון. בחודשי הקיץ מוזרמים אל הצנרת חול ולכלוכים רבים והגשם הראשון עלול לגרום לסתימות במערכת.

הביובית משמשת למגוון משימות נוספות כמו טיפול בבורות שומן, שאיבת בורות, טיפול בבורות מים, טיפול במכלי אגירה ועוד.

הפעלת הביובית דורשת ידע רב וניסיון מקצועי. צוות העובדים בחברת "ביובית הקריה" ישמח להגיש לכם שירותי ביובית בצורה מקצועית ויעילה. צרו קשר, אנו מגיעים לחיפה, לזכרון יעקב, לבנימינה, לעכו, למעלות, לקריות, לקריית טבעון, לנהריה לשלומי ולכרמיאל.