פתיחת סתימות ביוב

אנשים רבים הנתקלים במושג סתימות ביוב סוברים כי הכוונה היא לסתימות הרגילות שאנו פוגשים לעתים קרובות, סתימות בכיור, באמבטיה או אפילו באסלה. אם את הסתימות האלו אנו יכולים לעתים לשחרר לבד, הסתימות בביוב הן סתימות הרבה יותר מורכבות הדורשות עבודה של אינסטלטור מיומן המצויד בציוד מתאים, עדכני וחדש.

מלא פרטים ואנו מתקשרים

 

פתיחת סתימות ביוב

לא אחת הסתימה בצנרת נמצאת בעומק הצנרת, במקום שקשה מאוד להגיע אליו. סתימות אלו אפשר לפתוח רק בעזרת הביובית. הביובית היא משאית מיוחדת שעליה מותקן ציוד משוכלל, מכל גדול, צינורות במידות שונות ומשאבות גדולות. המשאבה רבת העוצמה מאפשרת להזרים מים בלחץ גבוה אל תוך הצינור ולפלס את הדרך עד שהמים מגיעים אל מוקד הסתימה.

לביובית יש שתי דרכים לשחרר את הסתימות בביוב, היא יכולה ליצור וואקום חזק שישאב את כל הלכלוך ואת הגושים הגורמים לסתימה החוצה או באמצעות שטיפת מים בלחץ גבוה שמפוררת את גושי הסתימה ומזרימה אותם יחד שאר מי השופכין אל צנרת הביוב ומשם אל המכון לטיהור שופכין.

לאחר שחרור הסתימה מבצעת הביובית שטיפה יסודית של צנרת הביוב. גם השטיפה הזו נעשית במים בלחץ גבוה אשר מצליחים לנקות את הצנרת ובמיוחד את הלכלוך שנדבק אל דפנות הצנרת. ניקוי דפנות הצנרת ימנע את ההצרה של מעבר המים ויאפשר זרימה תקינה ומהירה.

 פתיחת סתימות ביוב – מהי סתימה מורכבת?

סתימה מורכבת היא סתימה שרק אינסטלטור מקצועי ידע לשחרר אותה. פתיחת הסתימה מחייבת הזמנה של ביובית שתצליח להגיע אל מקום הסתימה ולשחרר אותה.

אחד הגורמים לסתימות מורכבות הם החומרים השומניים המצטברים במשך הזמן בצנרת של מי השופכין. גושי השומן נוצרים כתוצאה מלכלוך ושאריות מזון שהצליחו לחדור אל הצנרת, הצטברו בה והפכו לגושים קשיחים הסותמים את צנרת הביוב.

גם שורשי העצים עלולים לגרום לסתימות מורכבות. שורשי העצים מחפשים מזון ומוצאים אותו בצנרת הביוב. הם מנצלים כל סדק וכל פרצה בצנרת, חודרים אליה, משתרשים בתוכה ומתעבים וסותמים את מעבר המים.

כדי לפתוח את הסתימות שנוצרו כתוצאה משורשי העצים שחדרו יש צורך בציוד מתקדם ומשוכלל. יש להגיע אל שורשי העצים, ולקצוץ אותם דק דק באמצעות סכין מיוחדת. לאחר ששורשי העצים קוצצו  שואבים אותם בעזרת הביובית.

איך אפשר למנוע סתימות בביוב?

  • רוב הסתימות בצנרת הביוב מתרחשות כתוצאה מחדירה של חומרים בלתי מתכלים. אל תזרקו לאסלה טיטולים, מגבונים, תחבושות היגייניות, טמפונים או מקלות לניקוי אוזניים. הניחו פח בחדר השירותים וזרק אליו את הפסולת הבלתי מתכלה, כך תצליחו למנוע סתימות רבות.
  • לבשו כובע ניילון כאשר אתם מתרחצים או לחלופין הקפידו שהשערות הנושרות בעת הרחצה לא יחדרו אל תוך הצנרת. השערות החודרות לצנרת מסתבכות זו בזו, הופכות לגוש וסותמות את הצנרת.