הגברת לחץ מים

לחץ מים נמוך בבית מקשה על ביצוע פעולות רבות, שטיפת כלים, שטיפת מרצפות, מקלחות ועוד. לעתים באמצעות תיקון של תקלה קטנה או בהוספת משאבה להגברת הלחץ אפשר לפתור את הבעיה ולשפר את איכות החיים בבית.

לחץ מים – שבעה דברים שחשוב לדעת!

בעיות בלחץ מים עלולות להיגרם ממספר סיבות. מחסימה בברז המים, מסתימה בצנרת, מנזילת מים בצנרת ובקומות עליונות זה עלול להיגרם פשוט מהגובה. במגדלים החדשים מקפידים לבנות מאגרי מים האמורים להרים את לחץ המים לקומות הגבוהות, אך בדירות ישנות דיירי הקומות העליונות סובלים לעתים קרובות מלחץ מים נמוך בצנרת.

אינסטלטור מקצועי יבדוק את כל הסיבות הגורמות ללחץ המים. אם הבעיה היא מקומית ולחץ המים נמוך רק בברז אחד, הוא יפתח את הברז, ינקה את החסימה או האבנית שהצטברה והבעיה תיפתר, אם הבעיה היא בסתימה או בנזילה בצנרת, הוא יאתר את מקור התקלה, יטפל בה והמים ישובו לזרום בזרם חזק ותקין.

מלא פרטים ואנו מתקשרים

 כאשר הסיבה ללחץ המים הנמוך אינו באחת מהסיבות האלו, הדרך הטובה ביותר להבטיח לחץ מים גבוה היא באמצעות מערכת להגברת לחץ מים. מערכת להגברת לחץ מים היא מערכת חד פאזית המופעלת על ידי בקר אלקטרוני ומבטיחה לחץ מים קבוע ללא תלות בכמות המים הנצרכת.

יש מערכות שונות להגברת לחץ המים, בגדלים שונים ומסוגים שונים. בחירת המערכת צריכה להתאים לתשתית הצנרת בבניין. ככל שהמבנה גדול יותר, כך תידרש משאבה גדולה יותר המסוגלת להעביר יותר מים למרחקים גדולים יותר. במקומות שבהם צנרת המים ישנה חשוב להקפיד שהמערכת לא תהיה חזקה מדי כדי לא לגרום נזק למערכת האינסטלציה הישנה.

במקומות שבהם לחץ המים הנמוך תלוי באספקת המים המגיעה ממערכת המים של הרשות המקומית אפשר לחבר מערכת להגברת לחץ המים היישר אל קו צריכת המים. חשוב להתאים את המערכת אל הגובה שאליו מורמים המים, ורצוי לרכוש משאבה המופעלת על ידי ווסתי לחץ כדי שלא ייוצר מצב של לחץ מים חזק מדי העלול לגרום לנזקים לצנרת המים. 

כאשר כל דיירי הקומה סובלים מלחץ מים נמוך, כדאי להתאגד יחד ולרכוש משאבה משותפת, אם הבעיה היא רק  באחת הדירות, יוכלו הדיירים בדירה לרכוש משאבה ביתית.  
התקנת מערכת להגברת לחץ מים מחייבת ידע וניסיון. בחברת "ביובית הקריה" מתמחים בהתקנה של מערכות להגברת לחץ מים. אנו נדע להמליץ על המערכת המתאימה בהתאם למאפייני המבנה הייחודים.
 סובלים מלחץ מים נמוך? אנו מגיעים לחיפה, לקריות, לעכו, לכרמיאל, לנהריה, לקריית טבעון, לזכרון יעקב, למעלות, לבנימינה ולשלומי.
צרו קשר, נשמח לעזור, לייעץ ולענות תשובה על כל שאלה.

בעיות בלחץ המים יכולות לנבוע מסיבות שונות. מומלץ להתייעץ עם בעל מקצוע מומחה בתחום על מנת לספק את הפתרון האופטימלי לבעיה. בעיה בלחץ המים בבנייני דירות או בבתים פרטיים עלולה לשבש את שגרת היום יום ולפגוע באיכות החיים של הדיירים. על מנת לפתור את בעיית לחץ המים יש לבדוק האם הצנרת חדשה ומה לחץ המים המקסימלי, על מנת להתאים את סוג המשאבה המיועדת להגברת לחץ המים.

לחץ מים תקין צריך להיות בין 4 ל-6 אטמוספירות, על מנת להעלות את לחץ המים יש צורך בחיבור משאבה מיוחדת המיועדת להגברת לחץ המים. חשוב לדעת שגם לחת מים גבוה מידיי עלול להיות מסוכן. לחץ מים גבוה שאינו יטופל באופן מידיי עלול לגרום לפיצוץ בצנרת.

קיימת חשיבות רבה לתקינות לחץ המים בצנרת הביתית. אם אין לחץ מים גבוה, לא ניתן להתקלח, לשטוף כלים ולעשות פעולות שוטפות יום יומיות . בעיה זו גורמת לבזבוז מיותר של מים וכמובן של כסף. על מנת לפתור את בעיית לחץ המים יש צורך במשאבת לחץ מים איכותית. על מנת להתקין משאבה להגברת לחץ המים, כדי לעשות זאת צורה נכונה ותקינה, יש צורך לפנות לאנשי מקצוע שעוסקים בתחום התקנות אלו או לחילופין מומלץ לבחור בחברה מקצועית להתקנת משאבות לחץ מים.

לגבי תיקון התקלות השונות בלחץ המים, לכל בעיה יש פתרון שונה וכמובן העלות משתנה בהתאם למורכבות הבעיה ובהתאם לפתרון הנדרש עבורה.

לפני שמתקינים משאבת מים יש צורך בזיהוי של הבעיה. אם יש בדירתכם בעיית לחץ מים נמוך, יש כמה פרמטרים שצריך לבדוק. יש לבדק האם מותקנים חסכמים על הברזים בבית, במידה וכן יש צורך לנקות אותם מאבנית. כמו כן חשוב לוודא שאין דליפה או נזילה מאחד הברזים, כדי לבדוק זאת יש צורך בסגירה של הברז הראשי. משאבת מים להגברת לחץ המים תוכל להועיל במיוחד עבור מי שגר בבניין דירות בקומה גבוהה.

ישנם מקרים שבהם מדובר בבעיה ספציפית באחת מן יציאות המים בדירה. ייתכן שמדובר בברז כלשהו בבית, כולל הברז של האמבטיה או של החצר. חשוב לבדוק את כל נקודות המים בבית, ייתכן שבאחד הברזים יש סתימה, או שיש הצטברות של אבנית שגורמת לחסימה במעבר המים, כמו כן יש מקרים שבהם הברז אינו מחובר כמו שצריך, יש בו סדק או שבר ולכן יש צורך בחיבור מחדש בצורה חזקה יותר.

ייתכנו בעיות הקשורות רק ללחץ המים החמים. במקרה זה יש לבדוק את הכניסה והיציאה של המים המגיעים מהדוד החשמלי. כאשר הבעיה היא בלחץ מים חמים , ייתכן שישנה אבנית בדוד שמש שגורמת לחסימה של יציאת המים החמים. ייתכן שמדובר בבעיה בצנרת. בעיות בצנרת באות לידי ביטוי בזרימת מים חלשה.

מגביר לחץ מים הוא בעצם משאבה המתחברת לברז המים הראשי. התפקיד של מגביר לחץ מים הוא שאיבת מים בלחץ מסוים ושחרור המים בלחץ גבוה יותר. כיום במרבית הבניינים רבי קומות מתקינים מגביר לחץ המים כדי למנוע בעיות של לחת מים עבור דיירי הקומות הגבוהות.

אולי תתעניין גם ב:

חברת ביובית הקריה מתמחה במגוון פתרונות ומתן מענה מקצועי עבור בעיות כגון שחרור סתימות, ניקוי והחלפה של קווי ביוב, פינוי פסולת ושפכים, שאיבת בורות שומן, איתור נזילות ודליפות של מים, הגברת לחץ מים ועוד. החברה מספקת שירות מקצועי ואמין, תוך התאמה לצרכי הלקוח ומחירים משתלמים. מוזמנים ליצור איתנו קשר בכל שאלה.