התקנת כלים סניטריים, ברזים ואביזרי אינסטלציה

כלים סניטריים הם אביזרים בסיסיים, אביזרים שבהם אנו עושים שימוש יום יומי. את הכלים הסניטריים אנו מתקינים בכניסה לדירה חדשה, לאחר שיפוץ או כאשר אחד הכלים נשחק ,התבלה או נשבר. סוג הכלים, איכות הכלים והתקנת הכלים קובעים את רמת חדרי השירות בדירה. אחת התלונות הנפוצות בקרב דיירים רבים היא התקנה לקויה של הכלים הסניטריים וחיבור לא תקין אל מערכת התברואה העירונית. כדי להתקין בהצלחה את הכלים הסניטריים, את הברזים, את הכיורים, את האסלה ואביזרי אינסטלציה נוספים חשוב לפנות אל חברה מקצועית וותיקה שצברה ידע רב וניסיון בהתקנת הכלים הסניטריים.

מלא פרטים ואנו מתקשרים

 

אינספור לקוחות מרוצים של חברת "ביובית הקריה" ישמחו להמליץ על החברה. אם אתם נמצאים בעכו , בכרמיאל, בנהריה, בשלומי, במעלות, בקריות, בחיפה, בבנימינה, בזכרון יעקב או בקריית טבעון, נשמח להגיע אליכם, להתקין במקצועיות כלים סניטריים ולצרף גם אתכם אל משפחת הלקוחות המרוצים.

התקנת כלים סניטריים – חמישה דברים שחשוב לדעת

כדאי לדעת כי יש תקן מיוחד לכלים סניטריים, תקן המפרט את אופן התקנת הכלים, תקן 1205. כאשר אתם קונים כלים סניטריים חשוב לקנות כלים העומדים בתקן זה וכאשר אתם מזמינים איש מקצוע להתקנת הכלים, יש לוודא כי הוא מכיר היטב את ההוראות ההתקנה ופועל בהתאם לתקן.

דיירים רבים שהתקינו כלים סניטריים מתלוננים על צפיפות הכלים הגורמת לאי נוחות בשימוש בהם. תקן 1205 כולל גם הוראות של מרחקי גישה לכלים, אך חשוב להדגיש כי הוראות אלו אינן מחייבות, אלא מהוות המלצה.

כאשר מתקינים אמבט חשוב להשאיר בין האמבט לכלים אחרים שטח פנוי שהיקפו 90/75 סנטימטר. מול הכיור וסמוך אליו יש להשאיר שטח פנוי מכלים סניטריים אחרים, שטח שמידותיו הם 100/75 סנטימטר. מרחק הגישה של כיור המטבח הוא 120/100 ומרחק הגישה לאסלה הוא 80/75 סנטימטר. מרחק מתאים בין הכלים הסטיריים יאפשר תפקד תקין ונכון וייראה טוב גם מבחינה אסתטית.

בעת התקנת האמבטיה חשוב לפעול בהתאם להוראות היצרן. יצרנים רבים ממליצים למלא את המרווח שבין תחתית אמבטיה לבין הרצפה בחול כדי למנוע תזוזות של האמבטיה בגלל גמישות הפח שממנו מיוצרת האמבטיה. לאחר התקנת האמבטיה יש לבצע טסט איטום, למלא את האמבטיה במים ולוודא כי אין נזילות מים בחלק התחתון של האמבטיה ובכל מקום אחר.

יש סוגים שונים של כיורים, כיורים עצמאיים, המותקנים בדרך כלל בחדרי האמבטיה וכיורים המהווים חלק ממשטח, המותקנים ברוב הפעמים במטבחים.  הכיורים העצמאיים נחלקים לשלושה סוגים, כיור על רגל, כיור הנשען על חצי רגל, אך מחובר לקיר ולא לרצפה, וכיורים באוויר, כיורים שבהם החיבור מתבצע באמצעות ברגים גלויים או סמויים.

בכל התקנה של כיור חשוב לבדוק שהכיור תקין ולא סדוק ולהדק אצת חיבורי הוונטיל לכיור בצורה חזקה כדי למנוע נזילות בעתיד. חשוב לפלס את הכיורים בצורה מדויקת, אי דיוק יגרום לבעיות ויזואליות ולעתים גם תפקודיות

את התקנת כיורי המשטח אפשר להתקין בשתי דרכים, התקנה תחתית או התקנה עילית. ההתקנה התחתית נחשבת להתקנה מסובכת יותר לעומת ההתקנה העילית, אך יש לה יתרונות, קל יותר לנקות את הכיור ולגרוף אליו מים. כאשר מדביקים את הכיור אל המשטח בהדבקה עילית, לא מומלץ להשתמש בדבקים חזקים מדי כדי שבמקרה של פירוק אפשר יהיה להוציא את הכיור בשלמותו.

בעת התקנת ברזים חשוב לוודא שמרכז הפייה של הברז נמצא במרכז הכיור והפייה של הברז מספיק ארוכה כדי למנוע השפרצת מים על המשטח ועל המראה.