ניקוי צנרת ביוב

ניקוי צנרת הביוב היא פעולה המיועדת לתחזוקת מערכת הביוב, למניעת ריחות רעים ופגיעה באיכות הסביבה ובמקרה הצורך גם לפתיחה של סתימות בצנרת הביוב.

ניקוי הצנרת מתבצע באמצעות הזרמת מים בלחץ גבוה באמצעות הביובית. הביובית היא משאית גדולה שעליה מותקנת משאבה רבת עוצמה ולצדה מכל אגירה וצינורות בגדלים שונים. את המים הנמצאים במכל שעל המשאית מזרימים בלחץ גבוה, המים שוטפים היטב את הצנרת ומנקים את כל הגורמים המוצקים והשומנים שנדבקו לדפנות הצנרת במשך השנים.

מלא פרטים ואנו מתקשרים

 

ניקוי צנרת ביוב –  מי צריך את זה?

מערכת הביוב נועדה להזרים את מי השופכין מהבתים, ממוסדות ציבור, ממפעלים, מבתי עסקים ועוד אל מכון לטיהור שופכין. יחד עם המים מוזרמים אל הצנרת גם חומרים מוצקים ושומניים הנדבקים בדפנות הצינור, מצרים את המעבר ואת זרימת מי השופכין, גורמים לסתימה ולעתים רבות מפיצים ריחות צחנה הפוגעים בבריאות התושבים ובאיכות הסביבה. ניקוי הצנרת תמנע סתימות במערכת, תנטרל את הריחות הבלתי נעימים ותשמור על תפקוד יעיל של המערכת למשך שנים רבות.

ניקוי הצנרת יעיל גם במלחמה נגד שורשי העצים החודרים אל תוך הצנרת, גורמים לסדקים בצינורות ולסתימות. שורשי העצים מחפשים מזון ומוצאים אותו במי הביוב, הם מנצלים כל סדק וכל פרצה קטנה בצינורות, חודרים אל הצנרת, גורמים לפיצוצים בצינורות, לסתימות ובמקרים חמורים גם להרס של כל מערכת הביוב. ניקוי קבוע של הצנרת במים בלחץ גבוה יהרוס את שורשי העצים עוד בתחילת הדרך, ימנע את ההשתרשות שלהם בצנרת ויחסוך טיפולים מורכבים ויקרים.

הרשויות המקומיות נוהגות לשטוף את צנרת הביוב בעונת הסתיו, לפני בוא הגשמים או מיד לאחר הגשמים הראשונים. בעונת הקיץ חודרים אל צנרת הביוב הרבה חול ואבק ובעונת הסתיו העלים הנושרים בשלכת מוצאים גם הם את דרכם אל תוך צנרת הביוב. שטיפת  הצנרת  תמנע סתימות ותאפשר זרימה תקינה ומהירה של מי השופכין בדרכם אל מכון הטיהור.

ניקוי צנרת הביוב – ניקוי של שומנים בביוב

יחד עם  המים שבהם אנו שוטפים את הכלים במטבח זורמים אל הצנרת שמנים רבים שחלקם מצטברים על דפנות הצנרת. זה יכול להיות תהליך מהר או איטי, אך בסיום התהליך השומנים שיצטברו בצנרת ייצרו בלוק של שומן קשיח בתוך הצנרת, יגרמו לריחות בלתי נעימים במטבח וסתימות בצנרת.

את ניקוי השומנים בצנרת מבצעים באמצעות שטיפת הצנרת במים בלחץ גבוה. באמצעות הביובית מחדירים לצנרת צינור ארוך אשר מפרק את השומנים, מנקה את דפנות הצנרת, פותח את המעברים, מאפשר זרימה מהירה של מי השופכין ומונע סתימות.

 לסיכום, שימוש עקבי ורצוף במערכת הביוב לאורך שנים רבות עלול לגרום לסתימות במערכת. ניקוי קבוע של צנרת הביוב מסייע הן בשמירה על צנרת תקינה ומתפקדת והן על בריאות הדיירים. ניקוי צנרת הביוב תאפשר לכם לשמור על איכות חיים גבוהה, תמנע תקלות ותחסוך לכם הוצאות גבוהות בתיקון התקלות.

ניקוי צנרת הביוב הינו שלב קריטי כאשר נכנסים לדירה חדשה. כאשר עוברים לדירה שאינה חדשה וגרו בה בעבר, יש לוודא שהצנרת עוברת שטיפה וניקוי יסודיים של כל מערכות האינסטלציה והמים הקיימים במבנה. יש לוודא שהמים שמשתמשים בהם אכן נקיים וראויים לשימוש, המים בבית משמשים אותנו עבור שתייה, רחיצה וניקיון. ברוב המקרים מנקים את צינורות המים מחלודה כדי למנוע זיהום של המים. ניקוי הצנרת הינו חשוב ביותר כדי לוודא שמי השתייה אכן טובים ותורמים לבריאות. בשלב הראשון בודקים את תקינות המים באמצעות בדיקה מיקרוסקופית.

ישנם אמצעים טכנולוגיים מתקדמים המאפשרים איתור של בעיות שונות במערכת האינסטלציה, מה שהופך את העבודה לפשוטה הרבה יותר. כיום משתמשים במצלמה תרמית או ברובוטים מיוחדים שתפקידם לחדור לתוך צינורות המים ולאפשר צילום של המצב מבפנים.

במקרים מסוימים קווי ביוב עלולים להיחסם מסיבות שונות, יש מצבים שבהם מופץ ריח רע ולא ברור מה מקורו, במקרים אחרים מדובר במים מזוהמים. על מנת לבצע ניקיון של מערכת הביוב יש לבחון תחילה את מקור הבעיה, הסיבות העיקריות לחסימה של מערכת הביוב הן בעיקר בעקבות שומן שנאגר בצינורות וגורם לחסימתם, כמו כן יש מצבים שבהם צמחייה עלולה להוות חסימה של צינורות המים ובמקרים אחרים זה יכול להיגרם כתוצאה מעודף לכלוך שגורם לחסימה. במקרים בהם יש חסימה של מערכת הביוב, ישנם כמה פתרונות למצב.

צמחייה עלולה לגרום לנזקים במערכת הביוב, כדי לטפל בבעיה בצורה המקצועית ביותר

כדי לטפל בחסימת הצינורות של מערכת הביוב יש לבצע שטיפה של קווי הביוב בצורה קפדנית ויסודית כדי להגיע לתוצאות טובות. הניקוי של הצינורות מתבצע על ידי הפעלה של לחץ מים גבוה. הניקוי נעשה על ידי רכב ביובית, מדובר ברכב ייחודי שמכיל משאבת מים בלחץ אוויר גבוה, בדרך זו המשאבה מאפשרת את פתיחת הסתימה בצינורות הביוב.

קיימת חשיבות רבה לעמידה בתקן של מערכות המים במבנה, על מנת לוודא שהמערכות אכן תקינות יש להגיש טופס 4 לרשות המקומית, מהות הטופס היא אכלוס המבנה בדיירים לאחר קבלת אישורים. ישנם גורמים מקצועיים שבודקים את תקינות המבנה מבחינת יציבות, תקינות של מערכות המים, מערכת החשמל, בדיקות בטיחות שונות, פינוי פסולת ועוד. בדיקות שמתבצעות כחלק מתהליך אכלוס המבנה יכולות להבטיח שהמערכות אכן תקינות ואין סיבה לחשש.

כחלק מתהליך ניקוי מערכת הביוב, מזרימים בלחץ גבוה מים עם חומר כימי שנקרא היפו כלוריד בריכוז גבוה, החומר גורם לפירוק של הגורמים החוסמים את צינור הביוב וביצוע חיטוי.

מומלץ לבחור בחברת שירותי ניקוי ביוב מקצועית ואמינה. יש לבדוק את וותק החברה, האם העובדים בעלי תעודה מקצועית בתחום כדי לוודא שהעבודה תיעשה בצורה הטובה ביותר. כמו כן מומלץ לבדוק המלצות וביקורות דרך אתרי אינטרנט, רשתות חברתיות, פורומים ועוד.

לחץ מים מהווה אמצעי יעיל להסרת לכלוך וחסמים במערכת הביוב. משאבה לניקוי ביוב יכולה להגיע ללחץ מים של 200 BAR ואף יותר מכך. חשוב לדעת שניתן לבצע את הפעולה באמצעות מכשור ייחודי הקיים ברכבי ביובית, לא כל רכב ביובית מכיל את אותם הכלים ולכן יש לתאר לחברה את הבעיה בצורה מדויקת עד כמה שניתן, כדי שהיא תוכל להתאים את הרכב לסוג הבעיה ולפתור אותה על הצד הטוב ביותר. כמו כן הביובית מכילה צינור ארוך במיוחד המאפשר להגיע למקומות בנגישות נמוכה.

כיום ניתן להשתמש בסילון מים כדי להסיר בטון שגורם לחסימת צינורות. שירותי חברת ניקוי מערכת הביוב יוכלו לסייע במצב זה, על ידי שימוש בסילון מים בלחץ גבוה ניתן להסיר את שאריות הבטון והלכלוך שהצטבר בצינור.

שימוש בסילון מים מאפשר ניקוי עמוק ויסודי של צינורות חסומים, הוא מאפשר סילוק של פסולת שמפריעה למעבר תקין של המים בצינור. חשוב לדעת שפסולת עלולה להיתקע מתחת לאדמה או לחילופין היא עלולה לאטום את הצינור. השימוש בסילון יכול בקלות לפתור את הבעיה ולאפשר ניקוי צנרת בצורה טובה ואפקטיבית יותר. הפסולת מסולקת מצינור המים על ידי לחץ חזק, יש לוודא שכל הפסולת הוסרה מן הצינור כדי לאפשר מעבר חופשי של מים.

שירותי פתיחת קווי ביוב או פתיחת צנרת מים ניתנים 24 שעות ביממה. יש לקחת בחשבון שבמידה והתקלה מתרחשת באישון לילה המחיר יהיה גבוה משמעותית מהמחיר הניתן עבור השירות בשעות היום. לכן אם המקרה סובל דיחוי מומלץ להמתין לשעות העבודה של החברה המספקת את השירות.

פתיחת סתימות ביוב צריכה להתבצע על ידי שימוש בציוד מתקדם ומקצועי המאפשר את ביצוע העבודה על הצד הטוב ביותר. שירותי ביובית מאפשרים פתיחה של כל סוגי הסתימות וניקוי צנרת הביוב בצורה אפקטיבית ומהירה. קיימים חומרים שונים באמצעותם ניתן לפתוח את סתימת הביוב, ניתן לרכוש חומרים בחנויות לחומרי בניין או בחנויות כלבו שונות. חשוב לדעת שיש מקרים מסוימים שבהם לא ניתן לתקן את הסתימה בקווי הביוב באמצעות חומרים  ובמקרה זה יש לקרוא לאינסטלטור, חשוב לדעת שיש מקרים שבהם גם אינסטלטור לא יוכל לבצע את העבודה ואז יש צורך בביובית, בעיקר אם מדובר בצנרת של בניין או צנרת ראשית.

הביובית מכילה בתוכה צינורות מים בלחץ גבוה, שאיבה או פתיחה של סתימות בלחץ מים. סילון המים מאפשר פינוי של הפסולת וזרימה של מים בצורה טובה ללא הפרעות. הביובית היא פתרון קל נוח ומהיר לבעיות כגון סתימות בצנרת המים, ניקוי צנרת, או שטיפת הצנרת.

קיימים אמצעים נוספים המאפשרים פתיחת סתימות וניקוי צנרת המים. ישנו רובוט ייחודי שאותו מכניסים לתוך הצינור והוא מפנה את הפסולת שחוסמת את פתח הצינור, הרובוט מבצע חיתוך של הפסולת מתוך הצינור. מלבד פסולת שמצטברת בפתח הצינור יכולות להיות בעיות נוספות שעלולות לגרום לסתימה כגון שורשים של עצים. ישנו מכשור מיוחד המאפשר קטיעה של שורשי העצים וגם חוסם את האפשרות שהם יגדלו מחדש בפתח הצינור ושוב יגרמו לסתימה.

אמצעי נוסף שבו משתמשים גם לאיתור נזילות או דליפות של מים הוא מצלמה מיוחדת שאותה מחדירים לתוך הצינור וניתן לאתר את הבעיה במהירות וביעילות. שימוש במצלמה טרמית מאפשרת צילום בזמן אמת וזיהוי של הבעיה בצורה מדויקת. במידה ולא ניתן לזהות את הגורם לסתימה, ניתן להשתמש במצלמות מיוחדות שאותן מכניסים אל תוך הצנרת והן מאפשרות לראות הפרשי טמפרטורה בצורה ברורה על ידי שימוש בצבעים כחול ואדום. אזורים המסומנים בצבע כחול הם אזורים קרים ואילו אזורים שנראים בצבע אדום מעידים על טמפרטורה גבוהה.

כמו כן המצלמה מאפשרת איתור וזיהוי של מקור הבעיה בצורה פשוטה ביותר וניתן להתאים את הפתרון לסוג הבעיה הקיימת.

חברת ביובית הקריה מתמחה במתן פתרונות עבור בעיות כגון פתיחה ושחרור סתימות, שטיפת קווי ביוב, איתור נזילות מים, תחזוקת מערכת הביוב ועוד. נשמח לתת מענה לכל שאלה או פנייה. צרו עימנו קשר עוד היום במספר 050-9693893.